05 november 2012

Dwarsligger

Dwarsligger van Nederlandse spoorwegen gekregen

Bij het spoor houden ze wel van een woordspelletje, daarom kreeg ik laatst een dwarsligger gestuurd. Dwarsliggers zorgen ervoor dat de 2 ijzeren sporen evenwijdig van elkaar blijven. Waren het vroeger bielzen, nu liggen er betonnen exemplaren onder de rails.

De dwarsliggers lagen wel goed de laatste weken, maar de treinen reden niet zoals het zou moeten op het traject dat ik bereis. Ik kreeg een excuus-mailtje waarbij ik mocht kiezen uit een paar Dwarsliggers. Dat zijn boekjes die je overdwars leest, met de rug horizontaal in plaats van verticaal. Een onhandige leeshouding die mensen onderweg als ideaal bestempelen. Omdat de Nederlandse spoorwegen het boek sponsoren, boden ze als troost een Dwarsligger aan.

Ik mocht kiezen uit een aantal boeken, maar Saskia Noort spreekt mij niet zo aan. Het diner van Herman Koch heb ik al, dus bleef De geschiedenis van de liefde van Nicole Krauss over. Ik ken het boek verder niet, volgens mij gaat het over de oorlog. Ergens op internet staat de beschrijving: ‘Je moet er goed bijblijven wil je alles nog kunnen volgen’.

Kijk dat zijn nog eens leestips. Ik koos daarom dit boekje maar uit en kreeg het afgelopen week in mijn brievenbus. Compleet met een brief van Erik Beenen, directeur Consumentenmarkt. Hij schrijft: ‘Ik wil u nogmaals laten weten dat wij het heel vervelend vinden dat onze dienstverlening niet op orde was.’

Dank Erik Beenen. Dit complete boek in handig formaat zal mij onderweg goed van pas komen. Bijvoorbeeld als ik op een vertraagde trein wacht of een verloren uurtje krijg omdat mijn trein niet rijdt.

Geen opmerkingen: