15 november 2012

Stilte - de laatste #WOT

#wot stilte

Zou de stilte het slotakkoord zijn? @metkcom schreef vanmiddag op haar blog dat de #WOT van vandaag de laatste is. Uitgerekend deze 46e en laatste #WOT krijgt het onderwerp *stilte*. Stilte betekent veel. Zeker als je in een huis met slechthorenden woont. De televisie staat luid, er wordt luid en duidelijk gepraat en ze hebben niet altijd in de gaten dat hun stilte helemaal niet stil is.

Het geluid van de koelkast die aanslaat, het gezoem van een computer of het voorbij rijden van een scooter. Een fietsbel die klinkt, een auto die toetert of een kind dat jengelt. Overal zit geluid. Zelfs in de wachtkamer waar ik vanmorgen zat, klonk op de achtergrond een radio. Stilte maakt mensen blijkbaar een beetje bang, want het is moeilijk te vinden. Zelfs in het winkelcentrum klinkt achtergrondmuziek.

Alleen het rustgevende getik van mijn wekker, daar kan mijn lief niet tegen. Ze zag het ding in mijn Leidse studentenkamer staan en was resoluut. ‘Dat ding gaat weg. Anders slaap ik niet.’ Hij mocht staan in de kast, weggestopt tussen 2 truien. Zo hoorde ze hem tenminste niet.

Ik kan heerlijk op de tikkende wekker slapen. Zeker als je veel geluiden om je heen hoort, kan het helpen als rustgevend tegengeluid. Bij mij wel. Wat voor mij rustgevend is, is voor haar zenuwslopend. Vandaar dat het ding op mijn kamer staat. Het getik wordt daar weer overstemd door het getik op het toetsenbord.

De laatste tik van de #WOT heeft nu geklonken want @metkcom doet het niet meer. Wel jammer. Al heb ik maar aan een paar #WOT’s meegedaan, het gaf mij altijd wel plezier de bijdragen van anderen te lezen en zelf te associeren rond het onderwerp. Want ik was niet op het verhaal van de tikkende wekker gekomen, al schrijvend over *stilte*.

Dank je Karin voor de inspirerende 46 #WOT’s die je uitschreef. En jammer dat je stopt.

Geen opmerkingen: