08 september 2014

Twijfel

20140907_204514Zo ergens midden op de zondag, een twijfel. Ik zit achter de computer en tik een tekstje over een boek dat ik afgelopen week gelezen heb. Voor mijn blog.

Midden in de zin die ik typ, komt de twijfel: waar doe ik dit allemaal voor? Voor mijzelf of voor die lezer van mijn blog. Elke dag pers ik er een stukje uit. Soms na een drukke dag werken, typ ik gedreven dat stukje tekst voor die lezer.

Maar is het niet allemaal verschrikkelijk slecht? Deugt het wel wat ik schrijf? Als ik nou morgen stop, zou iemand het merken? Ik denk het niet. Bovendien lukt het mij helemaal niet een stukje tekst eruit te persen over dat rotboek.

Ik laat het liggen. De drukke week, een zeurend griepje en alle stress rond de ooroperatie van Doris. Het wordt mij soms teveel. Precies op die momenten slaat de twijfel toe. Het juiste moment.

Zo stap ik het weekend uit zonder het felbegeerde tekstje over dat boek. Maar wel stukjes voor Orgelnieuws, Litnet en een paar gedichten.

Ik kan niet alles…

Geen opmerkingen: