25 september 2010

Verhalen vertellen op Stedenwijkfestival

Ballonnen openen het Stedenwijkfestival
Het eerste Stedenwijkfestival. In heel de wijk waren activiteiten verspreid over verschillende locaties. De hoofdact was op het Arnhemplein waar als opening een bundel ballonnen in de lucht werd gelaten. Het leverde bijna een plaatje op als Up. Alleen hing aan het touwtje geen huis. Wel bleef de bundel ballonnen nog even hangen in het hoogste spotlight boven het podium, maar daarna verdwenen ze.


In de verhalentent op het Weerwaterplein - bij het Deventerpad - mocht ik een paar verhalen voordragen. Vanzelfsprekend gebruikte ik een paar blogs om het publiek mee te vermaken. Ik heb voorgelezen over hondenpoep en kattengejank. Maar voordat het mijn beurt was, vertelde Ilse haar verhaal. Leuke manier om op deze manier met elkaar kennis te maken. Almere zit vol verhalen. Daarvan waren de vertellers en luisteraars het volmondig over eens.
Luisteren naar Yemanja verteltheater
Tenslotte vierde Doris haar feestje op het Haarlemplein bij ons om de hoek. Heerlijk springen, schilderen en ook nog kijken naar een mooi optreden van Yemanja verteltheater.

Bekijk het filmpje van het verhalen vertellen hierin lees ik het verhaal van de hondenpoep voor.

1 opmerking:

Ilse Ooijevaar zei

He Hendrik-Jan,

Ik vond het fijn om je verhalen te horen. Altijd leuk wanneer mensen alledaagse onderwerpen nemen om bijzondere verhalen van te schrijven. Mooi blog heb je trouwens!

Hartelijke groeten van Ilse Ooijevaar (de andere verhalenversteller...)