20 september 2010

Meneer De Vries op herhaling

Het begint wel een schaamtevolle vertoning te worden met die meneer De Vries. Ik zou deze blog bijna precies hetzelfde kunnen beginnen als mijn blog van 13 mei over meneer De Vries. Ik schreef:


Een paar weken geleden zat meneer De Vries bij De wereld draait door. Mijn vrouw wist precies de angel te vinden. 'Hij kijkt zo naar je, dat je zeker weet dat hij iets achterhoudt.'


Verander 'een paar weken' in vorige week en je kunt de rest gewoon doorlezen. Mijn voorspelling over het leuke baantje begint toch wel angstig realistische vormen aan te nemen.

Het kan mij persoonlijk niet veel schelen dat iemand zijn vrouw besodemietert. Maar het lijkt er verdacht veel op dat hij ons ook aan het besodemieteren is. Zo zou hij vorige week bij De wereld draait door gezegd hebben dat hij zichzelf voorlopig niet in de schijnwerpers wil zetten. Daar zou het te vroeg voor zijn. Ach, de leuke baantjes willen heus wel even op meneer De Vries wachten. Zijn LinkedIn-profiel vertelt dat hij als ZZP'er bijbeunt.

De manoeuvres waarvan hij zich bedient via Twitter vandaag over een bericht in De Pers, vertonen grote overeenkomst met de echtgenoot die zijn vrouw voorliegt. NRC Next heeft een mooi overzicht gemaakt: 'Nee, er is niks. Nee, ik was naar een euh vergadering. Het liep uit, inderdaad.' En dan ga je er allerlei redenen bij halen die niet kloppen. Zo zou hij De Pers een oud telefoonnummer hebben gebeld volgens De Vries. Waarna de Pers terugtwitterde dat anders wel gewoon zijn voicemail meldde dat het de telefoon van Jack de Vries was. Ik zou inderdaad ook zeggen dat een telefoon die sinds 2008 niet meer in gebruik is, het gewoon niet meer doet. Maar waarschijnlijk was meneer De Vries te druk met zijn admiraal en de adjudante om de telefoon op te kunnen nemen. Overigens zijn de betreffende tweets niet meer via zijn eigen account te vinden.

Ik ben in elk geval heel benieuwd naar de uitkomst van de formatie die binnenkort wordt gepresenteerd. Het lijkt meer en meer een smurrie te worden die werkelijk heel bitter smaakt en eigenlijk onverteerbaar is. Als zich dan ook nog een chefkok presenteert die eigenlijk meneer De Vries heet, dan is de crisis in het CDA naar mijn oordeel compleet.

Zou het erg zijn? Nee, alleen hoop ik niet dat goedgelovige stemmers in deze leugens trappen. Die De Vries is niet iemand om met een gerust hart met je dochter uit te laten gaan. Hij zegt dat hij niks zal doen, maar ondertussen...

Geen opmerkingen: