02 januari 2011

Hardlopen? Glibberen en glijden bedoel je

Ik had heel veel zin in hardlopen vandaag, de dooi van gisteren gaf mij goede hoop op een rondje hollen zonder glijden en glibberen. Op oudjaarsdag rende ik namelijk al een rondje, maar die viel me vies tegen. Op veel stukken was het een ijsbaan op de fietspaden. Het plezier in het hardlopen is er voor mij dan snel af.

Vanmiddag leek het helemaal goed te komen. Voor de verjaarsvisite kwam voor @dingena72 trok ik de hardloopkleren aan en holde mijn favoriete rondje langs het IJsselmeer. Het begin verliep al bepaald gladjes. Het fietspad had enkele verraderlijke plekjes die spekglad waren.

Wat verderop werd het steeds erger. Zeker in de buitengebieden - ik bedoel het Kromslootpark - en bij Almere Strand waren gebieden die werkelijk spekglad waren. Ook het lange fietspad, het Van Wagtendonkpad, was een grote ijsbaan waarbij stukken ijs opnieuw opgevroren waren.

Nee, het winterweer is een kwelling voor de hardloper. Vorig jaar was het ook al zo'n beroerde training voor de marathon van Rotterdam. Dit jaar lijkt het weinig beter te worden. Om te beginnen met morgen, want de ANWB waarschuwt al voor een gladde ochtendspits. Leve de winter.

Geen opmerkingen: