26 maart 2011

Hoe overleef ik de zomertijd? 5 tips

Vorig jaar schreef ik 5 tips om de zomertijd te overleven. Vannacht gaat de klok weer een uur vooruit, dus het is best de moeite waard om ze nog een keer te lezen. Als je vanavond al op de nieuwe tijd naar bed gaat en er morgen bijtijds uit gaat, dan zul je merken dat je sneller omschakelt.

Stiekem verdenk ik de PVV ervan dat ze mijn bezwaren tegen de zomertijd bij het ingaan van de wintertijd gelezen hebben. Hun argumentatie voor een permanente zomertijd, lijkt verdacht veel op de bezwaren die ik een jaar geleden had: het bioritme dat verstoord wordt en de onzinnigheid om jezelf een halfjaar lang voor de gek te houden.

Overigens is het nu verbazingwekkend stil rond de PVV en de zomertijd. Zodat het ook dit keer weer meer lijkt dat het een eenmalige verkiezingsstunt was, dan een serieus wetsvoorstel. Misschien is de zomertijd een onderwerp dat wel illustratief is voor deze bijzondere partij. Je merkt dat iedereen ergens over moppert en zegt dat het afgeschaft moet worden.

Geen opmerkingen: