30 maart 2011

Radio 538 met Warchild voor station Almere

Een beetje een kopie van het glazen huis is de actie voor Warchild van radio 538. Vanmorgen stonden ze al vanaf 6 uur voor het station Almere Centrum. Ik kon niet zien of Edwin Evers ook aan het draaien was. Bij het langsfietsen op weg naar de fietsenstalling, kon ik de mobiele radiostudio maar ternauwernood ontwijken.

Tegelijkertijd brachten de grote ontbijttafels en de grote warming-up veel sfeer op het normaal zo dorre en doodse Stationsplein. 4 dames in rode shirts wisten de groep mensen op te zwepen tot heerlijke dansjes en andere bewegingsrijke capriolen. Het publiek werd zelfs zo enthousiast van de ochtendgymnastiek dat ze nog wel een keer wilden.

Kortom, het kan ook in Almere. De graffiti-kunst die onder de stationsoverkapping gemaakt werden, zorgde voor de rest van de sfeer. Ik heb er even naar gekeken, want ik was een paar minuten te vroeg voor de trein. Ik zag hoe enthousiast mensen aan het filmen waren met hun mobieltjes. De lokale pers zat er met een paar professionele camera’s op. De actie bracht 3000 euro op, vermeldt de Almare.

Goede gastheer
Zo leek het zelfs een klein beetje op grote inzamelingsacties zoals het glazen huis. Wie weet is Almere geen slechte gastheer voor een dergelijk groot charitatief evenement.

Geen opmerkingen: