31 maart 2011

De bloesem van Almere Muziekwijk

Mijn moeder was er speciaal nog met Doris naar gaan kijken, de bloesem in de bomen bij station Almere Muziekwijk. Toen ik ’s avonds mijn moeder uitzwaaide bij de trein, zag ik de prachtig bloeiende bomen ook. Een geweldig gezicht om zo door die tunnel van bloemen te fietsen.

Je ziet hoe de mensen vrolijk worden van de bloesem. ‘Mooi he meneer?’ riep een jongen toe toen hij mij foto’s zag maken van dit natuurschoon. Het voorjaar gaat in de hoofden van iedereen zitten. Zelfs mensen die een patatje hadden gehaald bij het cafetaria begroetten me.

Elk jaar is het een feest om hier te zijn. En elk jaar is het ook een feest om op het juiste moment hier te zijn. Vooral de momenten rond zonsopkomst en zonsondergang zijn heel bijzonder. Vooral de ondergaande zon gaf gisteren precies de juiste belichting. Het is dan niet zo verwonderlijk om hier mensen te treffen die net als ik druk in de weer zijn met een fototoestel.

En alle fotografen adviseer er snel bij te zijn. Het is snel voorbij.

Geen opmerkingen: