04 juli 2011

Vervelende ontdekking op spatbord auto

image
Kras op spatbord auto en de dader ligt op het kerkhof

Vanmiddag stapte ik in mijn auto en stuitte op een vervelende ontdekking: op het spatbord boven mijn linkervoorwiel zat een flinke kras die doorliep tot aan de voorbumper. Hier was een flinke schaafwond. Een auto had bij het uitrijden op een parkeerplaats vervaarlijk dicht langs mijn voertuig gereden.

Waar dit voorval plaats kon hebben gehad, wist ik niet. Ik controleer namelijk niet elk moment dat ik de auto instap alle velgen, spatborden en deuren op eventuele deuken of andere schades. Ik behoor niet tot het type autoliefhebbers die afrent op de jongens uit de buurt als ze een partijtje aan het voetballen zijn.

Flink balen, ook omdat de veroorzaker van dit incident verzaakt had om zijn gegevens achter te laten. Misschien dat ik het niet eens vergoed zou willen hebben, maar voor het fatsoen zou het al een goed indruk op mij hebben gemaakt. Nu baalde ik dubbel: en er zat een forse schade aan mijn auto en de dader lag op het kerkhof.

image
Ook de voorbumper is behoorlijk gehavend

Op basis van dit voorval zou je een enorm verhaal kunnen houden over de teloorgang van deze tijd. Hoe asociaal mensen wel niet zijn geworden en dat dit vroeger zeker niet gebeurd zou zijn. Je kunt ook gewoon constateren dat de persoon die dit voorval op zijn geweten heeft, zich onfatsoenlijk gedragen heeft. Over de moraal van de tijd kun je veel zeggen, maar of je daarmee ook de tijdgeest te pakken hebt, betwijfel ik.

Geen opmerkingen: