Anna Drijver maar dan vetter is het idee achter het promofilmpje van de vijfde editie van het Nederlands Online Film Festival (NOFF). In het 46 seconden durende filmpje krijgt de kijker een glimp in een badkamer en ziet een dikke vrouw. Met het hoofd van het magere model Anna Drijver.
Vol lichaam dankzij digitale technieken
Het fotomodel is met behulp van digitale technieken voorzien van een nieuw, vol lichaam. Grappig natuurlijk en het benadrukt de kracht van een filmpje. Het is Anna Drijver maar dan vetter.
Foeimooi
Het moddervette (keigave of foeimooie) of wat voor een andere dikke woorden aan het online filmfestival te kleven zijn, wordt kracht bijgezet door een moddervet model. Niks op tegen, maar het is jammer dat er uitgerekend gebruik wordt gemaakt van een mager model.
Ander daglicht
Waarom plaatst de organisator niet moddervet in een ander daglicht en toont een volle vrouw in alle waardigheid en met respect. Wanneer in plaats van moddervet een term als 'overdadig' of 'overweldigend' wordt gebruikt, kan het aan kracht winnen. Nederlandse film, maar dan overdadig.
Vooroordelen verplaatsen
Originaliteit schuilt niet in het voortborduren op vooroordelen, maar vooroordelen in een ander daglicht te plaatsen. Het is een spannend filmpje met een uitdagende dans, dat hoeft niet per definitie afkeuring op te leveren. Alleen vind ik de reclame van de NOFF zijn doel voorbijschieten door de trucage met een mager model.
Statement
Dan ben ik erg benieuwd wat voor een statement Anna Drijver met het filmpje wil maken?
2 opmerkingen:
Ruben
zei
Je stelt: 'Waarom plaatst de organisator niet moddervet in een ander daglicht en toont een volle vrouw in alle waardigheid en met respect.'
Dat wordt volgens mij ook gedaan. Je ziet iemand die blij is met haar lichaam, die lekker in haar vel zit. Daar is niks mis mee, lijkt me!
Dan: 'Wanneer in plaats van moddervet een term als 'overdadig' of 'overweldigend' wordt gebruikt, kan het aan kracht winnen.'
De term 'moddervet' wordt niet gebruikt, maar 'vetter'. Klinkt iets liever, toch?
De pay off is 'Nederlandse film, maar dan vetter'. Anna belichaamt hier de Nederlandse film. En natuurlijk hebben we hier een 'mager' model gebruikt, voor het verrassingseffect. Anders zou 't een verdomd saai filmpje zijn.
Overigens probeert Anna geen statement te maken met het filmpje. Ze acteert alleen maar. Het NOFF wil een statement maken. Een prikkelend, tikkie ondeugend statement. En volgens mij is dat goed gelukt.
2 opmerkingen:
Je stelt: 'Waarom plaatst de organisator niet moddervet in een ander daglicht en toont een volle vrouw in alle waardigheid en met respect.'
Dat wordt volgens mij ook gedaan. Je ziet iemand die blij is met haar lichaam, die lekker in haar vel zit. Daar is niks mis mee, lijkt me!
Dan: 'Wanneer in plaats van moddervet een term als 'overdadig' of 'overweldigend' wordt gebruikt, kan het aan kracht winnen.'
De term 'moddervet' wordt niet gebruikt, maar 'vetter'. Klinkt iets liever, toch?
De pay off is 'Nederlandse film, maar dan vetter'. Anna belichaamt hier de Nederlandse film. En natuurlijk hebben we hier een 'mager' model gebruikt, voor het verrassingseffect. Anders zou 't een verdomd saai filmpje zijn.
Overigens probeert Anna geen statement te maken met het filmpje. Ze acteert alleen maar. Het NOFF wil een statement maken. Een prikkelend, tikkie ondeugend statement. En volgens mij is dat goed gelukt.
Vind het ook een goede actie.
Enne, H-J: beetje meer respect voor de magere vrouw he!
;-)
Een reactie posten