20 maart 2012

Van knooppunt naar knooppunt

Knooppunt Muiderberg bezien vanaf de fiets

Vandaag na ruim een week vrij reed ik langs de route die ik vrijdag fietste. Ik rijd het elke dag maar het ziet er vanaf de fiets heel anders uit. Ik heb het geprobeerd te vatten in een paar filmpjes. Niet elk filmpje was even geweldig, maar na een bewerking heb ik 2 filmpjes geselecteerd.

In de polder bij Muiden
Ik refereer naar mijn fietsrit in oktober naar Amsterdam. Ik heb vrijwel dezelfde tocht gemaakt vrijdag. Het weer verschilde wezenlijk van de vorige keer. En het was een stuk minder druk. Rustig zelfs.

Van knooppunt naar knooppunt
Op mijn fietstocht reed ik van knooppunt naar knooppunt. De tocht werd gemarkeerd door  knooppunten. Niet alleen op de fietsroute. De route zelf werd herhaaldelijk onderbroken door knooppunten met autowegen, spoorwegen en vaarwegen. Het is dan erg leuk om er per fiets mee kennis te maken. Het levert een nieuw perspectief op een bekende route.

Erg leerzaam om te doen. Ik ga er zeker mee verder. Voor de volgende keer wat minder improviseren en wat meer voorbereiden.

Boten varen door het Amsterdam-Rijnkanaal bij Amsterdam

Geen opmerkingen: