29 maart 2012

Nieuw autootje

Onze Ford Fiesta

Daar is hij dan: het nieuwe autootje. Met ruim 6 jaar en nog geen 79.000 op de teller is het een jong deerntje in vergelijking met het oude bessie van 18 jaar dat we dinsdag afvoerden. Een Ford Fiesta, een grijze. Ik hoop dat deze ons net zo ver brengt als de vorige auto die ruim 213.000 kilometer erop had zitten.

Vanmiddag haalden we er Doris mee op van de BSO. De hondjes mee, konden ze gelijk eventjes wennen aan een autoritje. Het is een pietluttig afstandje van een paar honderd meter. Nog voor we op de bestemming waren, rook ik een luchtje in de auto dat me bekend voor kwam. Teuntje gaf over.

Op de terugweg moest Saartje eraan geloven. De honden zaten zwijgzaam en keken een beetje misselijk uit de oogjes. Blij dat we thuiswaren een paar voetstappen verder. Zo bedekte een vers laagje kots onze achterbank. Hij was ingewijd. De eerste vlek is de ergste. Ik stond even later te boenen. Het was mijn idee de honden mee te nemen.

Gelukkig bij de Lidl nog beschermde dekens van canvas lagen.

Geen opmerkingen: