12 maart 2012

Yin en yang

image

Teuntje en Saartje trekken nu 3 dagen met elkaar op. Tijd voor de balans. Vanmorgen zat Saartje even bij mij op schoot. Daarna legde ik haar in de mand. Korte tijd later volgde Teuntje. Ze lagen zo innig in elkaar verstrengeld dat het even op Yin en Yang leek.

Yin en Yang het volmaakte evenwicht. Alleen de kop van Saartje valt buiten de mand. Maar de balans zal snel worden bereikt. We merken het in het gedrag van de hondjes. Teuntje moest zeker even wennen, maar ze knapt erg op van het nieuwe speeltje. Saartje voelt zich meer en meer thuis. Er ontpopt zich een heuse deugniet, maar wel een doordachte deugniet.

Vandaag bij de dierenarts scoorden de hondjes hoog op de schaal van schattig. De dierenarts viel de bijzondere kleur van Saartje gelijk op. ‘Die heb ik nog nooit gezien’, zei ze. De tijgervariant is onder standaard ruwhaarteckels zeker niet gebruikelijk. Het valt meer mensen op. Bij de supermarkt kreeg ik veel aandacht. En ook hier viel de bijzondere vacht op.

Dan heb ik het nog niet over het karakter gehad. De hondjes vullen elkaar goed aan. Een heuse Yin en Yang dus. Niet alleen in de mand maar ook in huis.

Geen opmerkingen: