28 juli 2010

Afgeschreven Carmiggelt lezen in de vakantie

Het zijn die ogenschijnlijk nikszeggende aankopen die je zo gelukkig
kunnen maken. Het leesplezier dat ik van de 3 verzamelbundels met
Kronkels van Carmiggelt heb bijvoorbeeld. Ik kocht de 3 boeken vorige
week in de bibliotheek van Almelo. Voor de 3 euro die de afgeschreven
boeken mij kostte, heb ik er veel plezier van. De leenbon voorin het
boek suggereert dat het boek al 5 jaar niet meer uitgeleend is. Laat
staan gelezen!

Afgeschreven
Afgeschreven staat in dikke letters geplakt over de oude
streepjescode. De luchtige verhalen van een bladzijde of 3 lezen
lekker weg en meermaals kan ik een lach niet onderdrukken. Sterker
nog: ik schiet uit in een heel harde bulderlach. Daarna mag ik de rest
vertellen waarom ik lachte. Niks is leuker, dan mag ik nog een keer
het verhaal lezen en wel hardop.

Dikke pillen mee op vakantie?
Veel mensen zijn geneigd een dikke pil mee te nemen als ze op vakantie
gaan. Een stommere beslissing kunnen ze niet nemen. Juist in de
vakantie is afwisseling heel belangrijk. Het spul moet niet te zwaar
zijn. Daarnaast kun je het beste literaire en informatieve boeken te
lezen. Zo krijg je veel verschillende dingen te lezen.

Geen opmerkingen: