22 juli 2010

Watertoren Almelo in de verkoop

Het is een heus monument, de watertoren van Almelo. Ik voelde mijn
hart sneller kloppen. De toren springt in het oog. Zeker vanuit de
stadswijk De Riet is hij overal goed zichtbaar. Voor mij symboliseert
deze toren de tijd dat ik in Almelo woonde. Als ik dit beige staketsel
zag uittoren boven de huizen, dan was ik bijna thuis.

Nu kun je meedoen aan de voorinschrijving van dit rijksmonument. Je
zult er ongetwijfeld ook een plan voor de bestemming bij moeten
indienen. Een lastige klus, want al droom ik van zo'n bijzonder
woonhuis, erg praktisch is het niet. Bovendien moet het door
monumentenzorg en de gemeente worden bekeken.

De watertoren is een gebouw dat gebouwd is voor een ander doel. Dat is
nog eens extra lastig. Maar als je over een bak met geld beschikt en
net zoveel creativiteit, dan zit hier heel veel uitdaging in.

Geen opmerkingen: