07 juli 2010

De opruiming is ingepakt

Bij opruimingen verwijzen winkeliers in hun etalage graag naar het magazijn. Met dozen en opgestapelde waar proberen ze de klant te laten zien dat hun magazijn leeg moet. Voor de klant zegt de referentie niet zoveel. Hij is meer geinteresseerd in het product en de prijs die voor dat product wordt gevraagd.


Stapel dozen

De etalage die ik laatst trof, toont een stapel dozen ingepakt en van een leuke strik voorzien. De kleur van de pakjes, roze, moet het vrouwelijk publiek trekken. Of dit nu toont wat er in de aanbieding is en hoeveel het scheelt, lijkt hier er niet toe te doen. Zo blijft het een echte verrassing wat er nu precies in de winkel ligt.

Onduidelijkheden

Naar mijn oordeel laat dit teveel onduidelijkheden achter. Een consument moet in een etalage in 1 oogopslag kunnen zien wat er verkocht wordt en wat de aanbieding is. De verleiding is niet een ingepakt cadeau, maar de suggestie wat erin zou kunnen zitten. In dit geval kunnen er zeker pakjes getoond worden, maar misschien ook een paar uitgepakte cadeaus erbij. En het idee jezelf eens extra te verwennen, voor een schappelijke prijs. Dat zou heel wat meer en gemotiveerder publiek de winkel in trekken.

Geen opmerkingen: