11 juli 2010

Oranjekoorts in Delden

De temperatuur stijgt al snel tot koortshoogte en de wedstrijd ligtniet ver voor ons. Als je de oranjekoorts wilt ontvluchten, dan ben je hier in Delden op het verkeerde veldje. Bij de vorige wedstrijden vielen mij de veldjes al op waar caravanbewoners bij elkaar zitten. Ze bekijken de wedstrijden samen en genieten tegelijk van een biertje. Een paar weken terug hoorden we precies wanneer een goal was.

Vlaggen en vlaggetjes

De oranje vlaggen en vlaggetjes waaien op de veldjes. De regen van gisteravond en vannacht heeft wel voor wat schade gezorgd. Zo zijn de 3 oranje vlaggetjes op de caravan wat verderop weggewaaid. Maar een
snelle blik laat zien dat de schade meevalt en de oranjekoorts met de temperatuur mee stijgt.

Ver weg van oranjekoorts

Ik heb gehoord van mensen die zo'n genoeg hebben van de oranjekoorts dat ze een weekendje ver weg gepland hebben. Ver van het oranjegewoel. Waar ga je dan zitten? Niet zo heel ver weg van Delden, in Rijssen. Daar zorgt het geloof voor de rust, al betwijfel ik of de oranjekoorts helemaal aan Rijssen voorbij gaat. Het is in elk geval wel de moeite van het proberen waard. Ik weet wel beter, hier is geen rust te vinden. Het wachten is op de euforie of het grote verdriet. Tot die tijd ontkom ik er niet aan.

Geen opmerkingen: