19 februari 2014

Op je oude dag

image

We zitten bij de Ikea en eten balletjes met patatjes. Het is rustig. Geen hard geroezemoes of rennende kinderen. Iedereen zit aan een tafeltje, rustig te eten. Ik geniet. De rust, het eten en elkaar. Stil samen smullen.

Een paar tafeltjes verder zit een ouder echtpaar te eten. Ze genieten van hun een Zweedse runderbeef met patatjes. Met ondeugende blikken kijkt hij haar aan. Ze glimlacht terug. Dit is even hun momentje. Dat kun je natuurlijk ook doen op je oude dag, denk ik. Gezellig samen eten bij Ikea.

Waarom zou het allemaal overdadig moeten? Een luxe restaurant met onbegrijpelijk namen. Nee, gewoon een portie Zweedse balletjes met patat of een stukje Zalmlasagne. Vergeet de tzazikisaus niet. Ik steek weer een balletje in mijn mond, gedoopt in de bessensaus.

Ja, dat zou ik op mijn oude dag doen. Gezellig samen naar de Ikea en dan lekker uit eten. Een keer per maand of zo. Ik moet in mijzelf lachen. Later op mijn oude dag? Ik doe het nu al. Vooral het genieten. Ondanks alles, met elkaar.

Geen opmerkingen: