03 januari 2016

Leesvoornemens voor 2016 - #50books vraag 1

image

Dit jaar neem ik het stokje voor de boekenvraag #50books over van Peter. Het lijkt wel of alle vragen over boeken al gesteld zijn, maar ik weet zeker dat er nog genoeg vragen zijn te stellen. Ook kan het boeiend zijn om oude vragen opnieuw te stellen.

Boekenvoornemens

Daarom vandaag bij de eerste vraag van het jaar, speciaal een vraag over je boekenvoornemen voor 2016. Mijn voornemen splitst zich in 2 onderdelen. Het eerste onderdeel is om elke week een nieuwe vraag voor #50books te bedenken. Het tweede onderdeel is om op mijn blog elke week een canto van Dante Aligheri’s Divina Commedia te bespreken. Daarnaast zal ik erover dichten.

Om bij het laatste te beginnen was het lezen van dit meesterwerk van de wereldliteratuur, een voornemen dat ik al jaren heb, maar in 2015 echt in praktijk bracht. Op Eerste Kerstdag heb ik dit werk uitgelezen. Dit jaar ga ik de Divina Commedia juist extra langzaam lezen, hoogstens een Canto per week en erover schrijven.

Verder lees ik al 2 jaar gemiddeld elke week een boek. Dat bevalt mij goed en heel vaak schrijf ik er ook nog over. Kortom, de voornemens zijn vooral voornemens om over het lezen te gaan schrijven. Een beter voornemen kun je niet hebben, vind ik zelf.

Daarom vandaag een vraag wat je van plan bent met betrekking tot lezen in dit nieuwe jaar.

Vraag 1
Wat is je leesvoornemen voor 2016?

Wat zou jij graag willen doen in het nieuwe jaar wat betreft lezen? Ga je je storten op een bepaalde schrijver? Kies je elke maand voor een klassieker? Of pak je een boek dat al heel lang op je verlanglijstje staat? Wil je elke week een boek uit hebben? Of ga je juist minder lezen?

Blog mee over #50books

Schrijf een blog over de vraag van vandaag en laat hieronder in de reactie een linkje naar je site staan. Heb je zelf een idee voor een vraag? Ze zijn van harte welkom, stuur ze via twitter of facebook. Daarnaast mag je hem mailen of je vraag stellen via het contactformulier.

#50books

De leesvraag #50books is een initiatief van Peter in 2013. Martha nam het in 2014 over en in 2015 ging Peter zelf weer verder. Vanaf de eerste vraag doe ik regelmatig mee.

Naar overzicht van alle vragen.

Geen opmerkingen: