01 januari 2016

Goede voornemens

image

Altijd leuk om de oude voornemens met dit blog weer eens te bekijken en te zien of er een patroon in zit. Vorig jaar viel Nieuwjaarsdag op een donderdag en schreef ik er mijn laatste #WoT. Elke week een schrijfopdracht rond een woord waarover bloggers konden gaan schrijven. Ik vond het heerlijk om mee te doen, maar niet om te bedenken. Ik haalde er geen energie uit en besloot om te stoppen.

Divina Commedia

Dit jaar besluit ik om het met mijn blog over een andere boeg te gooien. Het onderwerp is Dantes Divina Commedia. Een boek dat mij al jaren bezighoudt en dat ik een week geleden voor het eerst van mijn leven echt helemaal heb uitgelezen. Een heuse overwinning was dat voor mij. En ik heb genoten van dit werk.

Dit jaar wil ik op mijn blog elke week stilstaan bij een canto van dit meesterwerk. Dat gebeurt in interactie met mijn gedichtenblog wolkenhemel waarop ik 1 of meerdere gedichten plaats die geïnspireerd zijn op het betreffende canto. Het is bijna een onmogelijke opdracht die ik mijzelf opleg en als het niet lukt, of als ik vastloop, dan accepteer ik dat.

#50books

Daarnaast neem ik het stokje van de wekelijkse boekenvraag voor #50books over. Peter heeft zijn prachtige initiatief overgedragen aan mij. Hetzelfde deed hij 2 jaar geleden toen Martha elke week een boekenvraag stelde. Zij verruilde vorig jaar de boekenvraag voor de #WoT.

De #50books vraag zal ik een jaar lang elke week op zondagochtend publiceren. Ideeën voor vragen zijn van harte welkom. Ik heb nog geen flauw benul hoe ik deze taak zal uitvoeren, maar hij past goed bij mijn blog en ik ga het proberen.

Verder zal alles ongeveer hetzelfde blijven…

Geen opmerkingen: