31 december 2015

Meestgelezen blogs van 2015

image

Een heel jaar bloggen levert elk jaar weer verrassende inzichten op. Ik schrijf elk jaar op Oudjaarsdag over de meestgelezen blogs van het afgelopen jaar. En stiekem ben ik steeds verrast hoeveel ik in een jaar schrijf. Zo ook dit jaar. De afgelopen maand stelde ik het overzicht samen met alle blogs die ik schreef in 2015.

In de top 10 van meestgelezen blogs staan enkele oudere blogs die ik jaren terug schreef en die nog altijd goed bezocht worden. Zo is het overzicht met Dante-vertalingen veruit het populairst op mijn website. Ook krijg ik nog altijd reacties hierop van bezoekers. Daarom zal ik volgend jaar meer aandacht besteden aan Dante. Net als dat ik wekelijks een boekenvraag zal stellen op mijn blog. Maar daarover morgen meer.

Het websitebezoek is heel licht toegenomen. Bezoekers bekeken iets minder pagina’s dan in voorgaande jaren. Dat betekent dat alles vrij stabiel is in aantallen. De zomermaanden zijn dit jaar drukker bezocht, terwijl het aan het begin van het jaar wat minder goed liep.

De meestgelezen blogs uit 2015:

  1. De wolkenridder
    Boekbespreking van het boek De wolkenridder van M.M. Schoenmakers.
  2. Kinderwagen
    Op het fietspad voor ons huis stond een dag een onbeheerde kinderwagen. Wat is er gebeurd?
  3. Fotoprijs Instagram
    Ik heb de fotoprijs gewonnen voor de mooiste Instagram-foto. De prijs moet ik nog altijd ophalen.
  4. De man die de taal van de slangen sprak
    Over een bijzondere roman van de Estlandse schrijver Andrus Kivirähk.
  5. Verrassingen bij de Late Rembrandt
    Het bezoek met Doris aan de bijzondere tentoonstelling met werk van de Late Rembrandt.
  6. Afraders – #50books
    Welke boeken moet je absoluut niet lezen? Nou, ik weet er wel eentje.
  7. Psalmen zingen in de Nicolaikerk
    Meegezongen bij de opname van de laatste cd van het Psalmenproject. In de Nicolaikerk te Utrecht onder begeleiding van Gerben Mourik
  8. Actus tragicus
    De bijzondere cd die is samengesteld met ondermeer de prachtige cantate 106 “Gottes Zeit” van Johann Sebastian Bach.
  9. Wildkamperen
    Op de eerste dag van onze fietsvakantie strijken we neer midden in de bossen bij Hilversum bij de Paalcamping van Staatsbosbeheer. Hier mag je legaal wildkamperen.
  10. Lezen in de trein – #50books
    Zat Erasmus het liefst met een boekje in een hoekje. Ik vind het heerlijk om in de trein te lezen.

Bekijk het jaaroverzicht van Jetpack

Bekijk het overzicht van alle blogs in 2015

Geen opmerkingen: