02 januari 2015

Bestgelezen blogartikelen 2014

20140921_145934Het jaar 2014 is een mooi jaar geweest voor mijn blog. Het aantal bezoekers lag iets hoger dan 2013. Net als het aantal sessies. Wel bezochten de bezoekers ongeveer een kwart minder pagina’s. Ook nam het aantal terugkerende bezoekers licht af.

366 artikelen

In 2014 verschenen in totaal 366 blogartikelen. Alleen op 21 maart vergat ik te bloggen. Ik was toen te druk met de lezing over Litnet die ik op die dag in Leiden gaf. Daarnaast publiceerde ik op 22 december en 30 december 2 blogartikelen.

Drukste dag

Op donderdag 13 november was het het drukste met 365 bezoekers. Het bezoekersaantal is nooit onder de 74 per dag geweest. Een mooi resultaat waar ik al mijn lezers erg dankbaar voor ben. Ik hoop in 2015 weer heel veel artikelen te schrijven.

Ik zie een duidelijke verschuiving in de herkomst van de bezoekers. Social media wordt steeds belangrijker. Ik krijg veel bezoeken via facebook en twitter. De persoonlijk getinte blogs werden altijd het meeste gewaardeerd. Net als de blog over NS-conducteur Ad Harms. Hij werd het meest bekeken van de artikelen die in 2014 verschenen.

Top 10 bestgelezen blogartikelen uit 2014

  1. Conducteur Ad Harms
    Sommige conducteurs vergeet je niet.
  2. 10 januari 1986
    De dag waarop ik mijn jeugdvriendje Erik verloor.
  3. Boos werkeloos – #WoT
    Aan de hand de schrijfopdracht van de #WoT een blog over mijn frustratie van die dag.
  4. Blogevent Meulenhoff
    Bezoek met heel veel enthousiaste boekenbloggers aan de uitgeverij Meulenhoff.
  5. Bruegel en João Richardo Pedro
    De rol die eens schilderij van Bruegel heeft in de roman van João Richardo Pedro.
  6. Bijzonder treinkaartje
    Bij het laatste papieren treinkaartje van de NS hoort mijn eigen bijzondere treinkaartje.
  7. Gevonden!
    De allereerste beelden van Doris zijn weer opgedoken.
  8. Finsterwolde – Finnerwold
    Over de documentaire van de NCRV over deze Groningse plaats.
  9. Trein op bijzonder boottransport
    Op de terugweg van mijn werk zag ik een trein op de boot varen.
  10. Minimalisme – #WoT
    Het maximale bereiken met zo min mogelijk middelen.

Top 10 bestgelezen blogartikelen in 2014

  1. Wifi repeater
    Over de Wifi-repeater van de Aldi.
  2. Overzicht van boekenveilingen
    Welke boekenveilingen zijn er jaarlijks in Nederland?
    Aanvullingen zijn van harte welkom.
  3. Hoe is het met Wolfgang
    Over de smartphone Wolfgang van de Aldi: lees ook het vervolg.
  4. Rondje kringloopwinkels in Twente
    Hoeveel kringloopwinkels kun je in 1 dag in Twente bezoeken?
  5. Overzicht vertalingen Dantes Divina Commedia
    Welke vertalingen zijn er in het Nederlands verschenen van Dantes Goddelijke komedie? Aanvullingen zijn van harte welkom.
  6. Bie de Lidl
    Een leuk liedje in het Gronings over de Lidl. Hij blijft zeer actueel.
  7. Moraal en sprookje
    Een kenmerk van sprookjes is dat er altijd een moraal in zit. Hij is niet altijd snel te vinden.
  8. TL-lamp boven bureau
    Boven mijn bureau hangt al jaren een ouderwetse Massive en daarvan heb ik ook al heel lang geleden de TL-lamp vervangen.
  9. Koolmees en Pimpelmees vliegen uit
    Hoe de jonge mezen uit het nestkastje van de buurman voor het eerst uitvliegen (filmpje).
  10. Conducteur Ad Harms
    Waarom alle NS’ers bij conducteur Ad Harms op communicatietraining zouden moeten.

Bekijk het jaarrapport dat jetpack voor mij samenstelde

De eerste week van januari blik ik terug. Ik laat thematisch een paar interessante blogs uit 2014 de revue passeren.

Geen opmerkingen: