09 januari 2015

Mijn mooiste blogs van 2014

image

Het jaar heeft veel mooie blogs gebracht. Soms koos ik ervoor om mijn verhaal over wat meerdere dagen te smeren. Zo schreef ik meer blogs over hetzelfde boek of kreeg een omzwerving een vervolg in meerdere delen.

Daarom laat ik tot slot van deze week met overzichten zien wat mijn persoonlijke favoriete blogs zijn van dit jaar.

Mijn mooiste 10 blogs van 2014

  1. Gevonden
    Het filmpje waar we al heel lang naar op zoek waren is eindelijk gevonden. Of eigenlijk: we vonden de oplader van het oude mobieltje waar het filmpje op stond.
  2. Boos werkeloos
    De woede en machteloosheid die je treft als je werkeloos bent. Wat ben ik blij dat ik weer werk gevonden heb al is er de vrees dat mijn contract niet verlengd wordt.
  3. Godsdienstleraar
    Waarom ik Maarten ’t Hart niet mocht lezen van mijn godsdienstleraar. En hij had gelijk.
  4. Tulpenboom
    De bijzondere Tulpenboom die Doris en ik vonden in tuinen bij kasteel Het Nijenhuis.
  5. 10 januari 1986
    Het verhaal hoe ik mijn jeugdvriendje Erik verloor.
  6. Opgeheven metrostation
    Een prachtige literaire verwerking van een bijzonder metrostation in New York. Overigens zijn de ondergrondse gangen in Parijs minstens zo interessant in het boek van Ben Constable.
  7. Paleis Het Loo
    Terug naar de plek waar Inge en ik elkaar 13 jaar geleden ons eerste uitstapje hadden. Heel bijzonder om daar met onze dochter te lopen.
  8. Gedachten laten glijden in park
    Na een heftige dag in het ziekenhuis, loop ik door het park en laat de dag door mijn gedachten glijden.
  9. Verloren
    Het kauwtje verliest het van de ekster aan de waterkant.
  10. Mijzelf tegenkomen
    In 2014 ontmoette ik weer veel mensen. Ik begroette Irene in Haarlem en zag sinds mijn studietijd weer Martha bij een kleine en knusse tweetup van blogpraat. Ook genoot ik van de schrijfster Eva Kelder in Amsterdam De vele schrijvers bij het Blogevent van Meulenhoff waren echt een belevenis om tegen te komen. Tot overmaat van ramp kwam ik mijzelf tegen in het park.

Geen opmerkingen: