23 mei 2013

Muze - #WOT

image
De muzen zwermen overal

De muze inspireert. Ze helpt je op weg en stimuleert je om door te gaan. Ze zal je aanmoedigen als je het wilt opgeven. Ze overwint je onzekerheid als je overweegt het geschrevene in de prullenbak te gooien. Onmogelijk om al deze kenmerken bij een persoon neer te leggen. De muze is voor mij een veel breder woord.

Overal word ik omringd door muzen. Ze vliegen in zwermen om mij heen. De hemel inspireert mij. Mijn lief helpt me op weg en stimuleert mij door te gaan. Social media moedigt mij aan en overwint mijn onzekerheid. En vergeet de #WOT niet elke donderdag. Het inspireert, transpireert en informeert: een blog schrijven over een onderwerp die een ander aandraagt.

Overal ligt inspiratie: op straat, in een boek of bij het horen van een muziekstuk. Ik ben niet altijd zeker over mijn werk. Mijn dichtsels willen niet altijd meewerken, maar als ik er dan een mooie foto van de hemel bij plaats, lijkt het tij te keren. Er ontstaat iets dat ik op dat moment dolgraag wil delen. En dat doe ik dan ook.

Soms laat ik de muze zelf aan het woord. In de serie over de 150 psalmen bijvoorbeeld die ik op wolkenhemel.blogspot.nl plaatste. Of in een situatie die ik letterlijk een plekje geef in een blog. Zo hangt alles met alles samen en ontstaat er een kunstwerk. Mijn blog.

Geen opmerkingen: