03 oktober 2013

Tweetup blogpraat

Een tweetup van blogpraat. Het leek mij heel leuk om een keer in Almere zoiets te organiseren. Dan konden al die tweeps eens een kijkje nemen in de mooie bibliotheek. Ik was in 2011 in Eindhoven geweest en miste later de tweetups in Utrecht en Den Haag. Daarom was ik heel blij toen ik groen licht kreeg de tweetup van 2013 te mogen organiseren in Almere.

Dat organiseren viel overigens best een beetje tegen. De bibliotheek heeft een café, maar dat sluit om 16 uur en om nou een hele zaal af te huren voor een gezelschap waarvan je geen idee hebt hoe groot het is. Gelukkig was de Anno aan de markt heel geschikt. Het pand ziet er van buiten en van binnen erg mooi uit. Zo maakte ik zelfs even kennis met mijn eigen stad. En wat voor een ontmoetingen had ik gisteren. Het begon met vroege vogel @rsnijders die al voor 17 uur twitterde dat hij er was.

Snel op de fiets gestapt, want altijd voor zo’n event dringen zich allerlei dingen op. En daar druppelde de ene blogprater na de andere naar binnen. Weten ze wel waar we zitten? Nog snel getwitterd dat we boven zaten…

Telefoon van @Elja1op1 waar ze het beste kon parkeren. Routebeschrijving van iemand die zo min mogelijk met de auto rijdt. Daarna zaten we met een clubje van acht en wachtten tot de rest zou komen.

Ik had er vrede mee dat dit het was. Al moesten nog een paar belangrijke mensen komen, waaronder @Elja1op1 en die zou zo onderhand wel aanwezig moeten zijn. Tot @Careldemari geld wil pinnen en tot zijn verbazing ziet dat de hele club buiten staat.

Wat een verrassing, in één oogopslag verdriedubbelt de groep blogpraters. Daarna barst het feest los. We hebben elkaar gevonden. Ik schud veel mensen de hand die ik nog nooit gezien heb, maar al jaren online spreek. Wat een wereld! Ik voel mij verbonden met iedereen, probeer even iedereen aandacht te schenken. Wat natuurlijk niet lukt, maar wel snelle praatjes maken.

Als de hele groep uiteindelijk weer boven is gaan zitten, barsten de gesprekken los. Heerlijk. Het maandagavond-gevoel waarbij we praten over het bloggen en over onszelf. Wat een heerlijke gesprekken en wat een warme bijeenkomst. Niet in de laatste plaats natuurlijk door onze ‘moeder’ Elja. En omdat mijn geliefde @dingena72 ook nog eventjes langswipt met Doris.

Als ze dan ook nog eens een prachtig cadeautje in de hand drukt en mij bedankt voor het organiseren, voel ik mij helemaal blij. Wat een prachtige avond. Daarna nog met een groepje bij de pizzeria gegeten. En zo kwam ik nog helemaal warm van de mooie ontmoetingen thuis. Dook achter de laptop om met alle tweeps – nog onderweg of net thuis – ervaringen uit te wisselen.

In mijn hoofd zwerven nog alle ervaringen. Op twitter zwerven mooie tweets over de tweetup van 2013.

Andere verslagen van de tweetup:

Geen opmerkingen: