01 oktober 2013

Goed geholpen

image

Ik was boos op de NS. Keurig een formulier ingevuld om geld terug te vragen voor de opgelopen vertraging. En dan een brief terugkrijgen waarin staat dat ik lieg. Kan ik niet zo goed tegen en ik vroeg mij af wat ik ermee moest.

Eerst een blog geschreven. Het paste volgens mij wel goed bij de #WOT van die week: slim. Want het is het superslim te zeggen dat jouw gegevens iets anders zeggen en daarom geen geld geld uit te keren.

Een blog schrijven helpt wel om de verontwaardiging te blussen, maar het geld wordt zo niet overgemaakt. Ik besloot maar eens de stoute schoenen aan te trekken een tweet te sturen aan NS_Online. Hoe kan ik een geweigerde aanvraag voor geld terug bij vertraging. Ik twitterde:

En kreeg snel een antwoord:

Dat bood perspectief. Ik reageerde meteen en kreeg weer snel een reactie terug. Gevolgd door een berichtje dat ik een DM’etje kon sturen.

Daarna via de eigen berichten de informatie gegeven. Het zou opnieuw in behandeling worden genomen. Ik liet mijn telefoonnummer achter voor het geval er nog vragen waren.

Ik werd niet gebeld, maar een week later rolde een mailtje binnen: mijn claim was nu wel terecht. Ik had inderdaad niet gelogen. De gegevens van NS en die van mij kwamen nu wel overeen.

De 6,49 euro zou snel worden overgemaakt en staat inmiddels op mijn rekening. Ik heb gelijk na het mailtje direct een tweet naar NS_Online gestuurd. Want dat verdienen ze wel. Ik ben goed geholpen via de twitterservice.

Geen opmerkingen: