22 december 2013

50 boekenvragen - #50books

image

Bloggen over boeken. Ik begon met schrijven over literatuur voor een literatuursite. Daarna wilde ik wat anders, wat laagdrempeliger en vooral wat sneller. Een blog. Pas veel later kwamen al die anderen in beeld. Die anderen die ook bloggen over boeken.

En nog weer later is er een heuse blogcommunity. Met als hoogtepunt van bloggers die iedere week op zondag een blog schrijft op vragen van petepel. Of de blogs over een boek, een perfecte dag voor literatuur. Dit is overigens eveneens geïnspireerd door @petepel bij een twittergesprek op zondagmorgen.

Het is een heuse traditie geworden de #50books. Elke zondagmorgen buig ik mij over de vraag van Peter. De ene vraag is beter te beantwoorden dan de andere, maar het past allemaal en de vraag inspireert altijd. Zelfs als ik hem mislees, levert het een leuke blog op.

Ik heb genoten van de vragen en de vele blogs van al die blogbloggers die dat opleverde. Elk antwoord die weer een ander antwoord op de vraag geeft. Daarom hoop ik met Peter dat de #50books een vervolg krijgt en daar wil ik best een handje bij helpen. Daarom de vraag die ik volgende week zou willen stellen:

Waarom blog je over boeken?

Dit is het antwoord op vraag 50 van het blogproject #50books van Petepel. Bekijk mijn andere bijdrages voor dit bijzondere boekenblogproject.

Geen opmerkingen: