25 december 2013

Kerstverhaal

image

Kerst hoeft voor mij niet zo bijzonder te zijn. Ik merk dit jaar dat ik ervan geniet met een boek op de bank te zitten. Ik lees mijn eigen kerstverhaal dat helemaal geen kerstverhaal is. Ik lees De afvallige van Jan van Aken en wordt gegrepen door het verhaal. Meegenomen naar Constantinopel en Antiochië lijkt het kerstverhaal een heel andere dimensie te hebben.

Ik begin voorzichtig terug te kijken op een roerig jaar. Nagedacht over mijnmoment in het afgelopen jaar. Het is moeilijk kiezen en kies een moment dat veel dingen bij elkaar neemt. Misschien op dat moment niet direct mijn moment, maar het realiseren komt zoals alles bij mij pas later.

Op uitnodiging van Caro schreef ik vorig jaar een leuke kerstblog. Ik heb dit jaar het beroemde kerstverhaal van Dickens laten liggen. Wel zal ik de komende periode een blog over Oliver Twist schrijven. Ik las het boek een paar weken geleden en werd gegrepen door het onderwerp.

Net als bij Jan van Aken vliegen bij Oliver Twist de vele personages om je oren, maar het verhaal pakt je en neemt je mee. En soms is dat verder weg van kerst dan je zou vermoeden.

Lees eerdere kerstblogs

Geen opmerkingen: